Pin It

Site-ul soferidinromania face o dezvăluire extrem de interesantă: o firma din Cehia încă asamblează si vinde mașini ARO, în aproape toate gamele care au făcut acest brand atât de iubit de români, la ceva timp de când pe portile uzinei din Campulung Muscel a iesit ultimul automobil ARO nou. Cu toate acestea, compania Auto Max Czech, din orasul ceh Hradec-Kralove, inca mai ofera spre vanzare automobile ARO nou-noute.

„Practic, noi asamblam masini ARO noi, folosind repere si subansambluri pe care am reusit, intre timp, sa le cumparam de la diversi furnizori. Spre exemplu, motoarele le luam de la fabrica Andoria din Polonia. Sasiuri gata echipate am reusit sa cumparam de la o firma din Bucuresti, care inca a mai avut asa ceva de vanzare inca vreo 2-3 ani dupa inchiderea fabricii din Campulung. Alte repere am cumparat de la fabrica din Manaus, Brazilia, a fostului proprietar al ARO, Crosslander USA. Din pacate, si fabrica din Brazilia si-a incetat productia. Practic, noi asamblam ARO noi din bucati pe care le cumparam de unde putem. Asteptam finalul procesului dintre fostul actionar majoritar al ARO, firma Crosslander USA, si statul roman, pentru a vedea daca vom putea achizitiona marca ARO. Avem chiar si un partener strain care e extrem de interesat de a prelua dreptul de a folosi marca ARO si intentionam ca, impreuna cu acest partener, sa readucem ARO la stralucirea sa de demult. Noi credem cu sinceritate ca ARO va continua sa existe ca marca”, a mai declarat Vejman.

Oferta de masini ARO a firmei cehe, ea este neasteptat de diversificata. Sunt disponibile toate modelele din seriile 24, 32 si 33. Mașinile au motoare Andoria, de 2,4 litri diesel, cu 87-117 cp și un consum mediu de 10-12 litri/100 km. Preturile pentru un ARO nou se situeaza intre 17.000 si 20.000 de euro cu toate taxele incluse, iar mașinile se vând în Cehia prin cinci concesionari.