Fabrica este naționalizată în 1948 și funcționează sub același nume până în 1989, beneficiind de politica de dezvoltare a anilor 70. În 1990, prin Hotărârea Guvernului nr. 1200, se înfiinţează societatea comercială STELLA S.A. Bucureşti, care intră cu tot patrimoniul într-o nouă societate mixtă, alături de Colgate-Palmolive Inc și Norvea Braşov, primind la schimb 16% din acțiunile noii firme. În 1992, fabrica devine proprietatea Colgate-Palmolive care, în 1999, sistează producţia în halele din şoseaua Colentina. În 2003, noul proprietar Collgate-Palmolive România demolează fabrica și vinde terenul, pe care acum se află un hypermarket. În 2015, Euro GrupClean Products relansează brandul românesc STELA, dedicat acum produselor de curățenie. “Brandul naţional STELA este un proiect de suflet pe care l-am preluat şi îmbunătăţit considerabil, dorind să ducem mai departe adevăratele valori autentice ale României. Am investit în construirea unei fabrici ultra-moderne, dotări performante şi echipamente de lucru de ultimă generaţie pentru extinderea şi inovarea produselor marca Stela, reuşind să pregătim o gamă variată de detergenţi profesionali destinaţi zonei en-gros (detergent lichid de vase, detergent de pardoseli, balsam şi înălbitor pentru rufe, săpun lichid de mâini, detartranţi şi mulţialţi detergenţi specifici), pe care am lansat-o pe piaţă. STELA by Euro GrupClean Products va fi propagată la nivel naţional şi perspectivele extinderii pe piaţa externă sunt principalele obiective pe care le-am targetat anul acesta”, a declarat Marius Pordea, director EGCP.
Despre noi
Deși istoria este cea mai frumoasă dintre științe, nu mai interesează pe aproape nimeni din generația -35 de ani. E vina noastră, a generației +35. Am predat-o prost la școală, am scos-o din filme și din emisiuni tv și n-am povestit-o cu talent celor mici pentru că, de multe ori, nici noi nu i-am știut forma corectă. Așa am ajuns în punctul în care nu mai interesează pe nimeni cine au fost Ferdinand I, Carol Davila sau Henri Coandă. Așa că ne-am propus să reinventăm predarea istoriei. Vom folosi brandurile ca să-i facem cunoscuți pe marii oameni din trecut. Așa că te rugăm să te gândești la Muzeul Brandurilor ca la o carte de istorie interesantă. Poți vedea doar istoria acelui domeniu care te interesează sau a acelei localități în care trăiești, primind acces la conținut nedigitalizat până acum în proporție de 99%. Conținutul muzeului este împărțit în săli și expoziții. În săli vei găsi branduri românești sau care au existat în România, grupate după domeniul de activitate. În expoziții vei vedea legături neștiute dintre anumite branduri, epoci și localități. Have fun.
Sprijină Muzeul Brandurilor
Dacă îți place demersul nostru și vrei să ne ajuți, o poți face în două feluri:
1. Cu bani. Poți deveni sponsorul unei săli sau al unei expoziții care te interesează. MRS Residence, Agrivi România, Zimbria și Office Dent au făcut-o deja.
2. Cu informații. Procesăm cantități enorme de tipărituri vechi, din care extragem informațiile necesare, dar tot ne lipsesc piese din acest puzzle imens care este istoria brandurilor din România. Așa că dacă ai, prin pod sau pe la bunici, cărți, ziare, reviste, fotografii, documente, scrisori, afișe, mape, pliante, ambalaje etc, care nu-ți folosesc la nimic, află că nouă ne-ar fi de un real folos. Trimite-ni-le.
info: [email protected] / 0746313552
Fondatori
Muzeul Brandurilor este sustinut de: AFI Ploiești / Conpet / MRS Residence / Officedent / Rosal / Zimbria. Fondatorul muzeului: Bogdan Stoica. Parteneri logistici: Asociația Alexandra's, Kolectionarul.ro. Design și programare: Mircea Draghici. Foști parteneri: Alpaccess, FRR Design, Hotel Iaki, Pluto Advertising, Muzeul de Istorie și Arheologie Prahova.