Cât de interesant este pentru tine acest brand
Thank you for rating this article.
Pin It

Arată de parcă abia a terminat facultatea, dar a absolvit două, una de jurnalism și una de comunicare și relații publice. Are fața recepționerelor de pe pliantele publicitare ale marilor hoteluri, dar de fapt face management hotelier, de zece ani. Dacă ați fost vreodată în hotelurile Voila de la munte sau de la mare și v-a plăcut, să știți că le-a condus o bună perioadă. Între timp (care timp?) și-a făcut o familie, are o fetiță și un băiat pe care îi adoră, este francofilă dedicată, iubește brandul Chanel și a dobândit o reputație de bun profesionist în HoReCa. Nu e de mirare că Phoenicia Hotels, cel mai mare grup hotelier din Romania, i-a dat să conducă cel mai faimos hotel al României, "floarea de colț" a grupului: Hotel Lido București

- Incearcă să faci cât mai spontan, acum, pe loc, o listă de zece branduri vechi pe care ți le amintești. Vechi ca din istorie, nu vechi ca la rochii. Adică nu branduri de anul trecut.

Claudia Militello: Dacia, Oltcit, Arctic, Timisoreana, Borsec, Gerovital, Kandia, Rom, înghețata Polar, Napolact, Eugenia, Braiconf, Casa Capsa. Dar pe primul loc, sa ne intelegem, tot inghețata Polar este!

- Care e primul brand care-ți trece prin cap (figurativ, desigur), când te gândești la copilărie?

Claudia Militello: - Logic, înghețata Polar! Cât dorrrr îmi e de ea!!!

- Care e brandul la care tânjeai în copilărie, fără să te poți bucura de el din plin? Dar în adolescență?

Claudia Militello: In copilarie, păpusa Barbie! Atat de mult mi-am dorit-o si s-a lasat asteptată, in locul ei venind de fapt,.....păpușa Cindy; care nu era nici blonda si nici ochi albastri nu avea. Pe parcurs am realizat ca a mea era specială si unică (evident, cine își mai cumpăra păpusa Cindy cand existau păpușile Barbie?!). Din invidie, vecinele mele, au incercat într-o zi sa mi-o "înece”. A fost prima lectie de viață. In adolescență, m-am indragostit de brandul Chanel. Citeam tot ce gaseam, vizionam filme si documentare despre viata lui Coco; ma obseda curajul ei, spiritul aventurier, eleganta, feminitatea, chiar si incapatanarea ei. Cred ca datorita ei am adorat apoi limba franceza si am iubit Franța.

- Ce branduri preferate au părinții tăi acum? Sunt branduri vechi sau noi?

Claudia Militello: - Parintii mei sunt un mix intre nou si vechi. Fac exceptie brandurile de masini nemțesti, pe care tatal meu le schimba foarte des in copilaria mea, pentru că lucra acolo, la mama lor, si avea posibilitatea să își asigure acest răsfăț. Restul brandurilor folosite de ei actualmente sunt fie autohtone fie străine. Zona de food o prefera a fi intotdeauna autohtonă, ecologică, de calitate, insa restul brandurilor sunt alese, dupa o analiză riguroasă, care să imbine perfect necesitățile lor.

- Ce branduri preferate aveau părinții tăi pentru tine iar tu le urai din tot sufletul tău de copil?

Claudia Militello: Nu imi amintesc ceva de genul acesta...

- Ți s-a întâmplat să cunoști o persoană mișto din viața ta datorită unui brand pe care îl foloseați și tu și el/ea? 

Claudia Militello: Este adevarat că brandurile pe care le alegem spun lucruri despre noi ca si caracter. Nu mi s-a intamplat sa cunosc o persoană in aceasta manieră, insa pot afirma cu certitudine ca, atunci când un anumit produs a fost recomandat de către o persoană cu care nu rezonam in nici un fel, nu am achizitionat acel produs vreodată; valabila si viceversa- de pilda, atunci cand Dana Savuica, pe care o apreciez, ți-a recomandat cartea, am fost gata-gata sa dau o fuga, sa o cumpar; păcat că o citisem deja!!!:))

- Îți mai amintești de ce brand/produs te-ai bucurat cel mai mult când l-ai obținut?

Claudia Militello: Fara doar si poate, Chanel! Am simtit mereu ca nu este vorba doar despre un obiect ci despre istorie, inspiratie, cultura, pasiune si valori puternice ce sustin obiectul finit – exact asa cum era Coco.

- Te rog să te gândești la școală, la vacanța de vară și la sărbătoarea Crăciunului și să încerci să-ți amintești branduri sau produse pe care le asociai, în copilărie, cu ele.

Claudia Militello: Pentru școală primeam Eugenia și Pepsi-Cola, iar mama ne facea tot felul de bunatăți, care acum nu mai au acelasi gust. Gusturile de lapte pentru care stateam la coadă sau de lapte praf in punga albastră nu se compara cu nimic din ceea ce gasim astăzi pe rafturi. Biscuitii Populari din salamul de biscuiti si rahatul de pe vremuri erau o bucurie, ne umflam cu ele pana sa fie gata desertul; acum nici nu te mai poti apropia de acestea. Adoram inghetata Polar de vanilie, parfait-ul de ciocolată, bomboanele varsate, invelite in staniol, cele de ciocolata cu visine la interior, dar si gumele Turbo. Imi amintesc cum stateam la coada la Tec, sa ne luam suc si sifon.

- Există vreun brand pe care îl privești cu simpatie sau îl folosești de mai mult de zece ani?Dar de 20 de ani?

Claudia Militello: Din pacate nu, in afara de pasiunea pentru Chanel, nu am avut un alt brand care sa ma cucereasca si sa nu ma dezamagească, pe parcurs. Au fost multe branduri care s-au pierdut pe drum. Din dorinta de a-si imbunatati produsul sau de a tine pasul cu competitia in domeniu au ajuns sa isi piarda identitatea si implicit, consumatorii care nu au mai gasit principiul de baza, care ii cucerise, la prima „utilizare”. Este o capcană in care multe branduri cad.

- Care sunt brandurile pe care le folosești și cu care crezi că România ar putea merge cu fruntea sus la orice eveniment/concurs/festival internațional?

Claudia Militello: Gama Gerovital – nu o folosesc cu precadere, dar este fidela produselor sale si a reusit sa mentina acest respect pentru conservarea valorilor de bază. Apa Borsec este o apă de calitate. Produsele lactate de la Napolact – sunt multumita de ele, pot concura cu multe dintre produsele achizitionate direct de la fermele țăranilor. Pufuletii Gusto – ii adora fii-mea, cateodata mă pacaleste sa mananc cu ea, simt gustul copilariei. Salamul de Sibiu. Produsele de la Sano Vita – nu am mancat carne timp de 8 ani, iar produsele lor au fost pentru mine un adevarat deliciu si o buna sursa de vitamine, ajutandu-ma sa inlocuiesc proteina animala cu cea vegetala. Produsele Fermei Origini – m-au cucerit de la prima achizitie. Gemurile si dulceturile de la Raureni sunt destul de reusite.

- Dacă ai putea fi ambasador de brand, ce produse/branduri ți-ar plăcea să promovezi?

Claudia Militello: Cred ca ar fi cele pe care obisnuiesc sa le achizitionez cat mai des: produsele de ingrijire fata, corp, unghii, par, obiectele vestimentare cu personalitate si pantofii stiletto, care imi sunt cei mai fideli colegi, la job, zi de zi, și, și, și...ciocolata – cel mai bun energizant.

- Observi că asta e a 13-a întrebare, da? O folosesc ca să te întreb dacă ai avut vreodată senzația că un brand sau un produs îți aduce ghinion? Eu, de exemplu, nu mă urc niciodată în mașini vișinii, nu cumpăr de pe eMag, nu cred că județul Sălaj există, nu alimentez niciodată mașina la Lukoil și vreau să mor fără să fi băut vreodată cidru pentru că simt că mă emasculează. Deci?

Claudia Militello: Tu esti din alt film! Eu nu alimentez de la Lukoil pentru ca sursele mele mi-au spus ca nu au carburant de calitate si in plus, la OMV au si cafea buna, mai gasesc o revista, țigările pe care le fumez eu exista mereu la raft si gasesc sigur si ceva bun si dulce, cu care sa ma răsfăț. Nu-mi plac BMW-urile, am senzatia ca sunt mașinile manelistilor; nu inteleg de ce femeile se tund scurt, baieteste si se simt feminine si sexy; nu inteleg unghiile luuuungi si colorate in nuante neon decat daca ar dori sa fie observate de la kilometri distanta; urasc moda aceasta cu haine drepte, largi si fara forma, care e diferenta intre un sac si o astfel de piesa vestimentara? Nu suport pantofii de LAC! Si oricat m-am straduit sa inteleg, nu am reusit inca să înțeleg parintii care isi imbraca odraslele in cele mai scumpe branduri internationale cand sunt constienti ca dupa trei purtari nu le mai vin. Nu-mi place nici să văd pe haine brandul scris mare, la vedere. Nici postat in social media. 

__________

Dacă ți-a plăcut să citești acest interviu, intră și în Muzeul Brandurilor. Dă o tură prin Sala Industriei, adu-ți aminte de lucrurile din Sala Reciclării, compară pozele din tinerețe ale părinților tăi cu hainele din Sala Modei, nu rata Sala Stomatologiei, uită-te la podoabele din Sala Bijuteriilor și vizitează Expoziția Mamaia. Bonus: povestea sucurilor Ci-Co și saga exporturilor românești în Spania