Cât de interesant este pentru tine acest brand
Thank you for rating this article.
Pin It

Silvia Palască este antreprenor digital, deține SVP Solutions, conduce proiectul winendine.today și este o voce unanim-recunoscută în industria vinului.

- Fă, spontan, o listă de zece branduri vechi pe care ți le amintești. Vechi ca în istorie, nu vechi ca la rochii. Adică nu branduri de anul trecut.

Silvia Palasca: O să încerc să fac nu doar o listă, ci să spun și conexiunea mea personală fiecare dintre aceste branduri. Am iubit mașina Dacia Lăstun pe care o aveau ai mei în anii ‘90 și care mi-a alimentat visul de a deveni șofer (prin nu știu ce minune reușea tata să mă țină în brațe pe la 4 ani și mă lăsa sa țin mâinile pe volan, eram aproape convinsă că eu conduc). Eugenia și Cipicao erau pauza de dulce la școală. Pentru că sunt o fire tehnică, eram fascinată de mașina de cusut Singer a bunicului, și acum știu să pun suveica sau să trag un tiv. La capitolul cosmetice, până am început eu să îmi cumpăr diverse, era la putere crema Doina a mamei, cu variantele clasică și roz cu lăptișor de matcă. Cartușul de Kent ”cu castel” era

moneda forte pentru a rezolva diverse, iar Carpațiul fără filtru îl asociam cu momentul când bunica se oprea din robotit. Am și acum sute de discuri Electrorecord, vinylurile tatălui meu, dar și câteva cu povești, alături de casetele VHS, unele închiriate și niciodată returnate. Când cumpăram rolele de film Fuji însemna că vacanța e aproape.

- Care e primul brand care-ți trece prin cap (figurativ, desigur), când te gândești la copilărie?

Silvia Palasca: Toată viața am fost pofticioasă la dulciuri, așa că voi spune ciocolata Poiana, care devenise o emblemă a Brașovului în anii ‘90.

- Care e brandul la care tânjeai în copilărie, fără să te poți bucura de el din plin?Dar în adolescență?

Silvia Palasca: În copilărie eram fan LEGO, m-au fascinat întotdeauna jucăriile cu care puteai să construiești, însă erau prea scumpe, așa că mă mulțumeam cu varianta de plastic și tablă perforată de la Mecano.
În adolescentă deja eram fascinată de tehnologie și de prin 2002 când am pus prima dată mâna pe așa ceva, mi-am dorit un laptop de la IBM, din acela cu punctuleț roșu în loc de mouse.

- Ce branduri preferate au părinții tăi acum? Sunt branduri vechi sau noi?

Silvia Palasca: Mama încă e fană dedicată a cremei Doina, dar adoptă periodic și alte branduri pe care i le laud eu, întotdeauna cu un sample. La mâncare caută des branduri românești, sau merge în piață și se târguiește cu țăranii. Tata nu mai e printre noi de vreo 10 ani, dar el era foarte avangardist și pasionat de tot ce e nou pe piață, încât sunt sigură că ar fi încercat multe branduri noi.

- Ce branduri preferate aveau părinții tăi pentru tine iar tu le urai din tot sufletul tău de copil?

Silvia Palasca: Deși știu cât e de util, am urât și încă evit mirosul de TIX, pur și simplu mi se face rău.

- Ți s-a întâmplat să cunoști o persoană mișto din viața ta datorită unui brand pe care îl foloseați și tu și el/ea? 

Silvia Palasca: Una dintre cele mai bune prietenele ale mele (Alexandra Maria Ionescu, te pup), cunoscută la facultate, folosea Euphoria de la Calvin Klein, care este parfumul meu de suflet. Dacă până în momentul în care am aflat acest detaliu despre ea îmi era indiferentă, după ce am simțit adierea m-am gândit că poate avem mai multe în comun. Au urmat ani nebuni de prietenie în studenție, înlocuiți apoi cu genul ală de relație în care poți să nu vorbești ani întregi și apoi să iei discuția fix de unde ai lăsat-o.

- Îți mai amintești de ce brand/produs te-ai bucurat cel mai mult când l-ai obținut?

Silvia Palasca: Cum spuneam mai sus, mi-am dorit din tot sufletul un laptop când eram în liceu. În primele zile de facultate ai mei au făcut un efort și am primit primul HP NX7400, o mașinărie extraordinară la vremea ei.

- Te rog să te gândești la școală, la vacanța de vară și la sărbătoarea Crăciunului și să încerci să-ți amintești branduri sau produse pe care le asociai, în copilărie, cu ele.

Silvia Palasca: Zilele de școală m-au făcut să-mi descopăr pasiunea pentru stilouri clasice. Și acum scriu cu stilou cu călimară, am mai multe decât pixuri în casă, deci 15 septembrie se lega de ideea unui stilou, fie el Hero, Pelikan sau Parker. De Crăciun începea casa să miroase a toate bunătățile aduse de tata de la o carmangerie care atunci abia apărea, acum e brand în Brașov: Sergiana.

- Există vreun brand pe care îl privești cu simpatie sau îl folosești de mai mult de zece ani? Dar de 20 de ani?

Silvia Palasca: Sunt mega-fan Samsung, tocmai ce mi-am schimbat telefonul cu unul tot din familia asta, după ce am început acum 10 ani cu un Samsung Corby. Folosesc și acum un frigider Arctic, la fel ca acum 20 de ani și încă merg la McDonald’s, deși mă simt cam vinovată pentru caloriile alea.

- Care sunt brandurile pe care le folosești și cu care crezi că România ar putea merge cu fruntea sus la orice eveniment/concurs/festival internațional?

Silvia Palasca: După cum știi, am transformat pasiunea pentru vinurile românești într-o preocupare constantă de comunicare, atât către bula mea, cât și la nivel internațional, prin contul de Instagram. Sunt ferm convinsă că vinurile românești (nu voi înșira crame) pot aduce un beneficiu de imagine nesperat țării dacă sunt comunicate corect și coerent, distanțându-ne de clișee inutile (Dracula). Concret, prin implicarea în proiectul Asociației Dealu Mare sper să creștem vizibilitatea și gradul de interes al oamenilor pentru enoturism și vin de calitate. Cu timpul, sper ca acestea să devină două motive suficiente să vizitezi România și un element cu care să ne mândrim. Va mai dura.

- Dacă ai putea fi ambasador de brand, ce produse/branduri ți-ar plăcea să promovezi?

Silvia Palasca: Un ambasador de brand trebuie să fie credibil și autentic în ceea ce promovează. Să fie consumator al brandului și să fie dispus oricând să cumpere brandul respectiv și să-l folosească, eventual împreună cu cei dragi. Astfel, cred că aș fi oricând un bun ambasador al vinurilor și gastronomiei noastre, ceea ce încerc să fac prin toate canalale winendine.today (blog, YouTube, Instagram, Facebook, mai nou tik tok, deși acolo e experimental) sau pe Vinul.ro.

- Dacă ridici privirea și te uiți în jur, acum, când scrii răspunsurile, ce branduri observi? 

Silvia Palasca: Momentan am pe masă o apă Zizin, scriu la un laptop ASUS, sunt îmbrăcată într-o rochie de la Zara și am câteva chestii Samsung (monitor, telefon).

- Observi că asta e a 13-a întrebare, da? O folosesc ca să te întreb dacă ai avut vreodată senzația că un brand sau un produs îți aduce ghinion? Eu, de exemplu, nu mă urc niciodată în mașini vișinii, nu cumpăr de pe eMag, nu cred că județul Sălaj există, nu alimentez niciodată mașina la Lukoil și vreau să mor fără să fi băut vreodată cidru pentru că simt că mă emasculează. Deci?

Silvia Palasca: Încerc să nu am prejudecăți, dar probabil nu o să folosesc prea curând produse Apple, pentru că joc în tabăra Android-Windows și evit întâlnirile cu posesorii de BMW care au mașina în poza de profil.

__________

Dacă ți-a plăcut să citești acest interviu, intră și în Muzeul Brandurilor. Dă o tură prin Sala Industriei, adu-ți aminte de lucrurile din Sala Reciclării, compară pozele din tinerețe ale părinților tăi cu hainele din Sala Modei, nu rata Sala Stomatologiei, uită-te la podoabele din Sala Bijuteriilor și vizitează Expoziția Mamaia. Bonus: povestea sucurilor Ci-Co și saga exporturilor românești în Spania