Alexandra Marin e una din puținele femei-bijutier din România și unul dintre puținii bijutieri care știe să facă această meserie în stilul vechi, manual, fără echipamente complicate. Deține brandul de bijuterii etnice românești Salba Mariei.
- Fă, spontan, o listă de zece branduri vechi pe care ți le amintești. Vechi ca în istorie, nu vechi ca la rochii. Adică nu branduri de anul trecut.
Alexandra Marin: Doina, Nivea, Farmec, Fa, Eugenia, CIP, Turbo, Kinder, Dacia, Orbit.
- Care e primul brand care-ți trece prin cap (figurativ, desigur), când te gândești la copilărie?
Alexandra Marin: Doina. Tanti Tanța, care avea grijă de mine când eram mică (mama era la serviciu), își dădea pe mâini cu crema asta.
- Care e brandul la care tânjeai în copilărie, fără să te poți bucura de el din plin? Dar în adolescență?
Alexandra Marin: Kinder. Mai rar, dar mai intens, tânjeam după păpușile Barbie. Erau scumpe pentru noi. Când eram adolescentă mi-am dorit foarte tare un walkman Sony și apoi am vrut un telefon mobil Alcatel albastru.
Ce branduri preferate au părinții tăi acum? Sunt branduri vechi sau noi?
Alexandra Marin: Și-și. Tata e fan Neumarkt si Jidvei, mama adoră cremele Kiehl's.
- Ce branduri preferate aveau părinții tăi pentru tine iar tu le urai din tot sufletul tău de copil?
Alexandra Marin: Aici nu am ce să-ți spun, tot ce mi-au luat ai mei mi-a plăcut. Cred că au ținut cont de preferințele mele, nu mi-au impus lucruri.
- Îți mai amintești de ce brand/produs te-ai bucurat cel mai mult când l-ai obținut?
Alexandra Marin: Sigur. Săndăluțele mele de la Valentino! Mi le-am dorit atât de mult încât era să pierd un avion din cauza lor.
- Te rog să te gândești la școală, la vacanța de vară și la sărbătoarea Crăciunului și să încerci să-ți amintești branduri sau produse pe care le asociai, în copilărie, cu ele.
Alexandra Marin: Școala: gumele de sters care miroseau genial. Vacanța: niste umbrelute din ciocolată, am uitat cum se numeau și, mai târziu, lichiorul Tanita pe care îl beam pe furiș, toată gașca, ascunși după clădirea teatrului. Crăciunul era despre ouăle și ciocolatele Kinder.
- Există vreun brand pe care îl privești cu simpatie sau îl folosești de mai mult de zece ani?
Alexandra Marin: De zece ani, deodorantul de la Nivea. Nu m-a dezamăgit niciodată. De 20 de ani? Ciocolata Kinder. Încă montez jucăriile... :)
- Care sunt brandurile pe care le folosești și cu care crezi că România ar putea merge cu fruntea sus la orice eveniment/concurs/festival internațional?
Alexandra Marin: Laptele de corp de la Doina. E un produs absolut perfect, la un preț imbatabil.
- Dacă ai putea fi ambasador de brand, ce produse/branduri ți-ar plăcea să promovezi?
Alexandra Marin: Mercedes, Channel, Hermes.
- Dacă ridici privirea și te uiți în jur, ce branduri observi? Primele trei sunt suficiente, dar poți enumera câte vrei.
Alexandra Marin: Epson, Aqua Carpatica, Kent.
Observi că asta e a 13-a întrebare, da? O folosesc ca să te întreb dacă ai avut vreodată senzația că un brand sau un produs îți aduce ghinion? Eu, de exemplu, nu mă urc niciodată în mașini vișinii, nu cumpăr de pe eMag, nu cred că județul Sălaj există, nu alimentez niciodată mașina la Lukoil și vreau să mor fără să fi băut vreodată cidru pentru că simt că mă emasculează. Deci?
Alexandra Marin: Dacia. Nu zic că e o mașină rea sau urâtă, dar e peste tot, e ca o uniformă, în trafic Parfumurile Oriflame si Avon, deși când eram mică îmi placeau. Urăsc hainele de la Cora sau din Carrefour, mi se par culmea mediocrității.
__________
Dacă ți-a plăcut să citești acest interviu, intră și în Muzeul Brandurilor. Dă o tură prin Sala Industriei, adu-ți aminte de lucrurile din Sala Reciclării, compară pozele din tinerețe ale părinților tăi cu hainele din Sala Modei, nu rata Sala Stomatologiei, uită-te la podoabele din Sala Bijuteriilor și vizitează Expoziția Mamaia. Bonus: povestea sucurilor Ci-Co și saga exporturilor românești în Spania.