Cât de interesant este pentru tine acest brand
Thank you for rating this article.
Pin It

Originară din Bistrița, rezidentă în Cluj, Ana-Iuliana Ștefănel este fondator si managing director al Pluto Advertising, o agenție de comunicare lansată în 2020 care, printre altele, se ocupă de promovarea magazinului online Kolectionarul.ro.

-------

- Fă, spontan, o listă de zece branduri vechi pe care ți le amintești. Vechi ca în istorie, nu vechi ca la rochii. Adică nu branduri de anul trecut.

Ana-Iuliana Ștefănel (managing director Pluto Advertising: Când zic branduri vechi mă gândesc la copilările și la bunicul și iese combinația asta: Carpați, Dacia, guma Turbo, Alcatel, Tutti Frutti, Adria Cola, ciocolata ROM, Ileana (cred că așa se numea o mașină de cusut care ocupa jumătate din sufragerie și era inexplicabil de grea), Clujana.

- Care e primul brand care-ți trece prin cap (figurativ, desigur), când te gândești la copilărie?

Ana-Iuliana Ștefănel: Chipicao - era varianta cool a clasicului corn cu vanilie de la brutăria din colț.

- Care e brandul la care tânjeai în copilărie, fără să te poți bucura de el din plin? Dar în adolescență?

Ana-Iuliana Ștefănel: În copilărie era, cu siguranță, Nike - adidașii cu “talpă de spumă”. Adolescența a fost despre treningul Adidas, foarte scump și mai mult decât inaccesibil pe atunci.

- Ce branduri preferate au părinții tăi acum? Sunt branduri vechi sau noi?

Ana-Iuliana Ștefănel: Tata e fan Dacia dintotdeauna, Adidas și Scania. Cât despre mama, atât vechi, cât și noi: L’Oreal, Adidas, ASOS, OWay.

- Ce branduri preferate aveau părinții tăi pentru tine iar tu le urai din tot sufletul tău de copil?

Ana-Iuliana Ștefănel: Nu îmi amintesc ca în copilărie să fi fost “victima” unor branduri. În schimb, erau prea mulți pufuleți și hainele erau urâte, probabil pentru că nu erau brandurile dorite.

- Ți s-a întâmplat să discuți cu o persoană mai vârstnică decât tine despre un produs/brand foarte cool, și să auzi "aveam și noi asta pe vremuri, se numea...."? 

Ana-Iuliana Ștefănel: Blugii evazați - bunica mereu îmi spune “exact așa purtam și eu”.

- Îți mai amintești de ce brand/produs te-ai bucurat cel mai mult când l-ai obținut?

Ana-Iuliana Ștefănel: Cu siguranță prima pereche de pantofi sport Puma. Bucuria a ținut mulți ani, până când nu au mai putut fi purtați. Și primul telefon, un Alcatel.

- Te rog să te gândești la școală, la vacanța de vară și la sărbătoarea Crăciunului și să încerci să-ți amintești branduri sau produse pe care le asociai, în copilărie, cu ele.

Ana-Iuliana Ștefănel: Școala îmi aduce aminte de caietele dictando, de creioanele verzi cu radieră și blocul de desen (nu știu de ce, chiar nu aveam vreun talent la desen). Crăciunul copilăriei mă face să mă gândesc la eternele globuri roșii, trusa medicală de jucărie și mandarine. Vacanța de vară era despre revistele Bravo și Popcorn.

- Există vreun brand pe care îl privești cu simpatie sau îl folosești de mai mult de zece ani? Dar de 20 de ani?

Ana-Iuliana Ștefănel: Aproape de fiecare dată când intru într-un magazin pentru “ceva dulce”, tot ciocolată ROM aleg. Nike e de foarte mulți ani unul dintre brandurile preferate, dar acum 10 ani nu mi-l permiteam. Folosesc Colgate din copilărie.

- Care sunt brandurile autohtone pe care le folosești și cu care crezi că România ar putea merge cu fruntea sus la orice eveniment/concurs/festival internațional?

Ana-Iuliana Ștefănel: Hainele marca Iiana - creații bazate pe elementele tradiționale din vestimentația româneasca, dar adaptate trendurilor și pentru toate categoriile de vârstă.

- Dacă ai putea fi ambasador de brand, ce produse/branduri ți-ar plăcea să promovezi?

Ana-Iuliana Ștefănel: Un brand local, asta în primul rând. Îmi vine acum în minte Clujana, o marcă simpatică dar, care, din păcate, deși a reîncercat să reintre pe piață anul trecut, cumva nu s-a făcut remarcată suficient. Mi-ar plăcea să fiu ambasador de brand pentru mașini, haine și ciocolată.

- Dacă ridici privirea și te uiți în jur, ce branduri observi?

Ana-Iuliana Ștefănel: Dorna, Adidas, Heineken.

- Observi că asta e a 13-a întrebare, da? O folosesc ca să te întreb dacă ai avut vreodată senzația că un brand sau un produs îți aduce ghinion? Eu, de exemplu, nu mă urc niciodată în mașini vișinii, nu cumpăr de pe eMag, nu cred că județul Sălaj există, nu alimentez niciodată mașina la Lukoil și vreau să mor fără să fi băut vreodată cidru pentru că simt că mă emasculează. Deci?

Ana-Iuliana Ștefănel: Urăsc să port flip-flops, mereu am senzația că produsele din orice derivat Profi (Profi City&co.) sunt de super proastă calitate și nu mi-aș vopsi niciodată părul cu vopsele “de raft”. 

__________

Dacă ți-a plăcut să citești acest interviu, intră și în Muzeul Brandurilor. Dă o tură prin Sala Industriei, adu-ți aminte de lucrurile din Sala Reciclării, compară pozele din tinerețe ale părinților tăi cu hainele din Sala Modei, nu rata Sala Stomatologiei și vizitează Expoziția Mamaia. Bonus: povestea sucurilor Ci-Co și saga exporturilor românești în Spania